Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Kursuscentret Kilden Aps
Poppelstykket 8G
2450 København SV
Danmark
CVR-nummer: 32155448
Telefonnr.: 70400600
E-mail: Kilden @kilden.dk
Betaling
Du kan betale med Mobile Pay, Apple Pay, Google Pay, Dankort, Visakort og Mastercard.
Hvis du handler for en offentlig institution kan du betale med EAN faktura.
Herudover er betaling mod faktura kun muligt efter forudgående aftale.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Fragt
Leveringstid
Vi lagerfører hovedparten af vore varer og leverer typisk i løbet af 2 til 3 hverdage. Hvis du bestiller til afhentning på lageret, kan dette ske 2 hverdage efter din bestilling.
For de varer, hvor det er angivet, at de sendes fra fjernlager, er den forventede leveringstid 1 til 2 uger.
Vi bestræber os på at holde lagerstatus opdateret, men skulle en vare vise sig at være udsolgt kontakter vi dig hurtigst muligt.
Fragtfri levering
Hvis du køber varer for mindst 1.500 kr. tilbyder vi fragtfri levering.
Levering med GLS
Levering med GLS til pakkeshop koster 45 kr pr. ordre, dog 100 kr. hvis ordren inkluderer en massagebriks. Levering til pakkeshop er kun mulig hvis ingen af de bestilte varer overskrider GLS’ max. grænser for pakkeshoppakker.
Levering med GLS Privatpakke koster 80 kr. pr. ordre, dog 250 kr. hvis ordren inkluderer en massagebriks.
Chaufføren skal have kvittering for leveringen af én på adressen, medmindre du skriver en besked i notefeltet under navn og adresse om hvor ordren må stilles. Du overtager ansvaret for pakken fra den er stillet det ønskede sted.
Levering med GLS erhvervspakke koster 80 kr. pr. ordre, dog 250 kr. hvis ordren inkluderer en Basic massagebriks.
GLS erhvervspakker leveres kun til egentlige erhvervsadresser, så hvis du driver erhverv fra din private adresse, bedes du vælge GLS privatlevering.
Levering med fragtmand
Alle elektriske brikse leveres med fragtmand til fortovskant eller så langt man umiddelbart kan komme med en tung og stor pallevogn. Der bæres ikke ind/op.
Skriv gerne en besked i notefeltet under navn og adresse om hvilke dato vi skal booke leveringen til og hvor pallen må stilles.
Levering sker mellem 7:30 og 17:30. Vi kan ikke love opringning før levering.
Vi anbefaler, at der er én til at tage imod på leveringsdagen.
Hvis ingen træffes og du ikke har givet besked om andet, stiller chaufføren pallen så godt som muligt på adressen.
Hvis du har bestilt andre varer sammen med en elektriske briks, sendes disse med GLS Privatpakke eller GLS Erhvervspakke.
Vi tager forbehold for levering til ikke landfaste øer.
Afhentning på vort lager i Greve.
Du er velkommen til at hente ordren på vort lager i Greve syd for København. Der beregnes et ekspeditionsgebyr på 80 kr. på ordre under 975 kr. Ved større ordrer er der intet gebyr. Lageret har åbent alle hverdage fra kl. 8 til 15:30.
Ved afhentning af elektriske brikse køres pallen ud til dig med en truck, så den kan skubbes direkte over på en trailer eller lignende.
Grønland, Island og Færøerne
Vi leverer til Danmark undtaget Grønland, Island og Færøerne.
Hvis du er erhvervskunde og selv bestiller et fragtfirma til transporten fra vort lager i Greve til din adresse i Grønland, Island eller Færøerne, så er du velkommen til at bestille. Kontakt os gerne for nærmere aftale.
Bemærk at fortrydelsesretten ikke gælder og at vi ikke dækker evt. transportudgifter i forbindelse med evt. reklamationer.
Sverige
Svenske kunder henvises til vores svenske hjemmeside:
https://www.kilden-massagebankar.se/
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kilden @kilden.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Du kan bestille GLS pakkeshop returlabels til returneringen hos os. En returlabel til en brikspakke koster 200 kr. En returlabel til øvrige pakker koster 70 kr.
Personlig returnering til lageret i Greve er muligt efter forudgående aftale.
Returnering af elektriske massagebrikse: Her afhænger prisen af hvor du bor, men du skal forvente en pris mellem 1000 og 2000 kr., forudsat at briksen returneres på en palle omhyggeligt indpakket i originalemballagen. Alternativt kan du, efter aftale, selv returnere til lageret.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Dette gælder vore massageolier og cremer og alle former for lagener og betræk.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Kilden, c/o Leman
Ventrupvej 6, 2670 Greve
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Personlig aflevering er kun muligt efter forudgående aftale.
Reklamationsret
Forbruger
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Kontakt os før du returnerer
Hvis du kontakter os på kilden @kilden.dk eller tlf. 70400600 så gør vi vort bedste for at løse problemet så smidigt som muligt. Og så vidt muligt uden at du behøver at returnere for reparation.
Returnering
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger, hvis det er nødvendigt at returnere varen. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Kilden, c/o Leman
Ventrupvej 6, 2670 Greve
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Erhvervsdrivende
Hvis det købte anvendes helt eller delvist erhvervsmæssigt, gælder reglerne for erhvervsdrivende.
Vi giver dig 24 måneders reklamationsret svarende til ved forbrugerkøb.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
Hvis du handler som erhvervsdrivende skal du reklamere straks efter fejlen er opdaget.
Elektriske brikse
Hvis du oplever problemer med en elektrisk briks, så vil vi først og fremmest forsøge at guide dig til en løsning. Det kan f.eks. være smøring, justering eller enkle udskiftninger af reservedele. Hvis dette ikke løser problemet, sender vi en reparatør så snart det er muligt og der er en ledig tid i kalenderen.
Reparationer, som ikke er omfattet af reklamationsret eller garanti udføres på regning.
Garanti
På nogle af vore varer giver producenten en supplerende garanti. Denne garanti er beskrevet nærmere under den enkelte vare.
Evt. reklamationer sendes til kilden @kilden.dk, vedlagt fotos af skaden og af varens serienummer label. Vi videresender reklamationen til producenten som på den baggrund afgør om skaden falder inden for garantien. Hvis dette er tilfældet, bistår vi med reparation/udskiftning efter producentens instrukser.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kilden@kilden.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.220 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 790 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i Danmark og handlet med en sælger udenfor Danmark, men indenfor EU, Norge, Island eller Storbritannien, kan du klager til Forbruger Europa her
Hvis du bor i et andet EU-land, Norge eller Island, kan du kontakte Forbruger Europa-kontoret i det pågældende land.
Persondatapolitik
Læs vores persondatapolitik her: https://kilden-massagebrikse.dk/persondata-cookies/
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Kursuscentret Kilden Aps
Poppelstykket 8G
2450 København SV
e-mail: kilden @kilden.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11.10.2025